mandag 31. august 2009

Mandag ... igjen!


De første bildene fra mitt nye kamera :D













Etter en herlig helg med herlig besøk fra herlige Gjert var det hardt å gå tilbake til skolehverdag igjen. Det var tungt å våkne, og umulig å holde seg våken, så etter de seks skoletimene var det rett tilbake i seng, hvor jeg forble helt til kvelds :) Nå begynner trøttheten å senke seg nok en gang, så regner med å få en god natts søvn til tross for den drøye middagsluren.

I morgen er det en måned til vi reiser ut. Bort fra Hald, bort fra Norge, bort fra venner, familie og hverandre. Det begynner å demre for meg hva jeg har begitt meg ut på dette året; hvor mye jeg kommer til å oppleve, selv når jeg kommer til å føle at ingenting skjer. Både jeg og Siril er veldig positive. Vi er begge veldig innstilt på å virkelig oppleve det å bo i Peru, og med det kommer det å oppleve hverdagen. Jeg tror at hverdagen i enhver kultur kan være både kjedelig, uinteressant, stressende, oppjaget og hektisk. Jeg tror det kan føles nedbrytende å oppleve peruviansk hverdag av og til. Men optimistiske som vi er har vi hvertfall lovet hverandre å oppmuntre hverandre de dagene hverdagen blir for kjip. Det tror jeg kan hjelpe veldig, at vi hjelper hverandre med å huske på hvor verdifull ALL tiden vi har i Peru faktisk er, uansett hvor nyttesløst oppholdet kanskje kommer til å føles. Jeg håper og tror at vi kommer til å klare oss helt fint med en så fin strategi på gang :)

I kveld arrangerte ettåringene Prem og Eirik, sammen med en del av studentene her, en nydelig bønnevandring i forsamlingssalen vår. Det var et vakkert syn, mennesker fra alle verdenshjørner, samlet i ett rom, samlet i en tro, samlet i en kjærlighet. God stemning!

Stor hilsen til alle sammen <3

1 kommentar:

  1. Det ser ut som om det er svineinfluensa på gang hos dere, munnbind og greier..

    SvarSlett