tirsdag 2. februar 2010

Januar

Etter en litt hjemlengtende start på januar etter at mor og søster dro hjem, begynte jeg og Siril arbeidet med å skaffe oss arbeid. Nå for tiden skjer det nemlig ikke så mye på Agape, i og med at de nettopp har avsluttet et prosjekt som gikk over tre år, og er i gang med å planlegge et nytt ett. Derfor skal jeg og Siril nå i stedet jobbe litt på egen hånd med ting vi selv har tatt initiativ til. To dager i uken arrangerer vi timer i engelsk (jeg) og dans (Siril) i den lokale kirken i Huaycan, en dag i uken hjelper vi til med matlaging i et slags lokalsamfunns-kjøkken, og en dag i uken arrangerer vi møter for ungdomsgruppen som tidligere tilhørte Agape. Å starte opp med så mange nye oppgaver har vært utfordrende og har av og til virket litt uoverkommelig vanskelig, men alt blir liksom verdt det når jeg ser at hvertfall noen av barna virkelig koser seg og lærer noe i timene mine. Og ikke minst er det en oppmuntring når de husker navnet mitt neste gang jeg kommer, og alle lurer på om ikke jeg kan komme i deres klasse den dagen :) Søte er de!

Så langt er alt fortsatt veldig nytt og uvant, og all planleggingen krever mye tid og energi, men jeg har tro på at dette opplegget kan fungere bra, og at både jeg, barna og ungdommene kan få noe positivt ut av denne tiden sammen :)


Thumbs up!


Tegning av det norske flagget.


Skrelling av ... bønner?


Lokalsamfunn-kjøkkenet


Og jeg var i bassengparken med familien :)
(= ble solbrent!)

2 kommentarer:

  1. Ser dere drømmer om både å gå på stranden, bli sangere og dra til Norge! :) Bra initiativ dere har tatt, tipper dere er suverene lærere!
    Icuelgue en allí! :D

    SvarSlett
  2. Du er så flink katrie!! Sikkert kjekt se at innsatsen din nytter!

    Eg saknar deg! Du er min helt <3

    SvarSlett