søndag 22. november 2009

Livet!

Her sitter jeg på Starbucks med en ferskpresset appelsinjuice i hånden, avslappet musikk i ørene og solfylte gater i øyekroken. Lykke!
Nå i det siste har jeg funnet slike lykkelige øyeblikk mange steder. Hjemme hos i sofaen når jeg sitter og ser på halvgode, dubbede filmer, såpeserier eller uforståelige reality-serier med Abigail seint på kveld. Når jeg våkner om morgenen til lukten av Marias perfekt-stekte egg. På jobb når jeg oppdager at jeg endelig klarer å forstå deler av den intense vitsingen ved lunsjbordet. Hver gang jeg får en ny melding fra min chevere Gjert <3

Men det beste er når jeg oppdager at jeg egentlig ikke trenger noe ekstra eller spesielt for å gjøre dagen min bra. Jeg er lykkelig her også når jeg bare sitter på bussen og ser ut i luften. Eller når jeg sitter på jobb og egentlig ikke har noe å gjøre. Jeg kjenner det på meg, jeg ville ikke vært noe annet sted i verden akkurat nå. Jeg vil hjelpe, jeg vil gjøre noe, jeg vil redde verden! Og om det innebærer skranglete bussturer og en del dødtid mellom arbeidsoppgavene så er det helt greit. Bare det at jeg har fått sjansen til å bo her, blir kjent med mennesker her, lære språket her og gi et smil til barna her, bare det gjør meg generelt lykkelig :)


Så klart har jeg mine sure øyeblikk også. Enkelte ganger hele sure dager. Enkelte ganger hele triste dager. Men det svinger alltid oppover til slutt. Som en bølgeformet funksjon med positivt stigningstall!

2 kommentarer:

  1. Gode tanker, momsen! Bra du finner lykke og ro i det store utland (les: Peru). Intens vitsing ved lunsjbordet, hehe! Har du noen eksempler?

    Kul graf på slutten også :) Kanskje du kan lage en logaritmefunksjon som måler chevreheten i diverse situasjoner?

    SvarSlett
  2. Godt aa hoere om en lykkelig kropp i Lima!
    Hilsen en lykkelig kropp i La Paz

    SvarSlett